Blog Jual Beli (Klik Gambar)

Friday, October 12, 2012

PCP: Kayuhan Kegelapan (11 Oktober 2012)

Bersempena percutian akoo ke Hospital Putrajaya untuk membuat check darah anak akoo yang berusia 3 bulan - Ahmad Sram Amjad, akoo pun melarikan diri dari rumah setelah selesai solat Asar. Berbekalkan sms dari beberapa kengkawan yang menyatakan akan ke PCP, akoo redahkan jugak ke sana walau pun mega mendung (awan) telah menutupi sekian langit. Baru pukul 5.00 dah gelap.

Rakan taulan semua start lambat. So akoo yang awal ni redah dulu ke dalam berseorangan. Walaupun berjaya lepas di rock garden, tapi akoo merasakan level of confident akoo semakin merosot. Sampai ke gazebo ke-3 akoo terus potong ke Menara Puncak. Turun dari situ pun akoo hampir gagal. Sampai di parking - Qassim Merida pun sampai. Tak lama itu Zidan pun sampai tapi dia terus naik atas. Kemudian Hazrul pun sampai dan akoo test XTC 14.5 nya. Ok jugak. Nak kena tukar frame kecik la akoo nih. Last sekali seorang beginner - Khairuddin aka Din XNine pun sampai.

Berempat start. Hazrul dan Qassim mengenakan lampu untuk mengatasi kegelapan. Akoo merasakan hujan sudah mula merintik-rintik so akoo potong terus dari 1st parking atas ke Menara Puncak sementara 'penunggu' yg dua orang lagi membuat full loop. Di sini akoo berjaya membuat sedikit tunjuk ajar kepada Din apa itu switchback berbatu-batan. Akoo hampir tertewas lagi di situ.


Cerah di luar, Gelap di dalam

Sampai kat starting gazebo, Zidan call bagi tau dia kat tempat downhill dia tanya mana yang lain. Akoo cakap ada kat dalam. Tak lama tu 2 orang penunggu pun sampai dan ajak kitorang masuk lagi separa loop. So kitorang layan sekali lagi dengan separa loop sambil disinari lampu basikal. Skip rock garden dan desert hill. Potong dari gazebo ke-3 terus ke parking Menara tanpa lalu Menara. Terus ke bawah Din belanja basuh basikal. Pastu balik ke rumah bertiga dan sampai 7.05 pm. Wife akoo dah call dah masa tu.

Tiga orang 'penunggu' - Qassim dengan frame gantian, Hazrul & Zidan

1 comment:

Projek Aquaponic dilaman Rumah said...

Memang betul2 penunggu lah kalu macam ni.

Post a Comment

 
;